Ljuslåda till monter med eget tryck

Förutom att vi är experter på tryckteknik och material är vi fenor på att hitta smarta lösningar. Som kund hos oss vill vi därför tipsa er om den ultimata ljuslådan. En fristående dubbelsidig ljuslåda som inte kräver några verktyg, är enkel att montera och byta bilder i. Ljuslådan levereras i en smidig transportväska för att det ska vara enkelt att ta med till mässan, eventet, butiken eller varför inte till kontoret.

Fram till den 28 februari 2023 kan du nu även beställa vår ljuslåda till ett reducerat pris.

Vi gillar när det är riktigt svettigt på jobbet!

Att våra medarbetare mår bra är a och o för oss, utan dem är vi ingenting. Det är ingen nyhet att ett sätt att öka sitt välbefinnande både fysiskt och mentalt är träning. Forskare har sedan länge samstämmigt hävdat att motion och rörelse är medicin. Men vi alla vet att det kan vara svårt att få till motion i vardagen med jobb och familj. Därför har vi byggt ett gym till våra medarbetare. Vi vill de ska kunna få till den livsviktiga träningen på arbetstid. Vi själva älskar rörelse, både vår egen och andras. Eller vi ska vara helt ärliga: vi är ett gäng idrottsnördar. Kanske är det av den anledningen vi tycker att det är roligt att kunna få våra medarbetare att svettas extra mycket på jobbet.  

Tillverkat i Sverige – ett initiativ för att lyfta svenska tryckerier

Att välja svensktillverkade trycksaker för att få snabba leveranser är en bra anledning. Men det finns många fler anledningar att välja svenskt. Inte sällan är det klimatet som står för en del av notan men också de som arbetar i låglöneländerna i form av dåliga arbetsvillkor. Läs gärna om fler bra anledningar till att välja svensktillverkade trycksaker.

Isreklam för HockeyAllsvenskan

Vi älskar hockey. Och är extra glada över att tunga hockeyaktörer som Svenska Hockeyligan, Champions Hockey League samt HockeyAllsvenskan väljer oss som leverantör för deras isreklam. Vi har återigen fått förtroendet att göra isreklamen för HockeyAllsvenskan. Hurra säger vi! 

Välkomna våra nya kollegor på More Print

Vi har alla haft våra utmaningar de senaste åren (vi vet ju alla varför…). Men trots att det bara har gått några veckor in i det nya året känner vi redan att 2022 kommer bli ett bra år. Hos oss är det full fart och nya friska vindar blåser. Äntligen kan vi blicka framåt. Därför känns det extra roligt att börja året med att hälsa två nya kollegor välkomna, Patrik Wiberg och Ronny Valdevi.

Patrik kommer senast från StrongPoint Labels, där han jobbade som säljare. På More Print blir hans titel säljande projektledare, men i rollen ingår även en del produktionsuppdrag. Patrik brinner för möten och människor. Han är en lösningsorienterad person som gillar att få vara både innovativ och kreativ, egenskaper som definitivt passar hos oss på More Print. När han inte jobbar gillar han att spela golf, laga mat och umgås med familjen.

Vårt andra tillskott, Ronny, har ett förflutet inom retail med bland annat Åhléns, H&M, Stadium på cv:et. Han kommer senast från ABA, där han var Account Manager. Hos oss blir han säljande projektledare. Han ser fram emot att ta del av den kreativa processen och uppskattar More Prints inställning att ingenting är omöjligt. Även Ronny hittar du gärna vid en golfbana eller åkandes utför, beroende på årstid.

Båda Patrik och Ronny är glada att kliva ombord hos oss. Och vi är glada att de är här och övertygade att vi kan åstadkomma stordåd tillsammans.

2022, Nu kör vi!

Showroom för tryckeri i Stockholm – låt dig inspireras!

Vissa skulle nog säga att inspiration inte kommer gratis, utan att du måste jobba lite för att den ska dyka upp. Det stämmer i alla fall inte hos oss. Här finns ett nytt showroom laddat med inspiration, där du kan känna och klämma på material, kolla in de senaste sakerna vi har tillverkat och ta hem prover. Dessutom kan du prata med våra tryckexperter som har svaret på hur man trycktekniskt kan lösa din nästa kampanj. Vi vågar påstå att de har svaret på allt. Och vad kostar det? Ingenting. Ibland kommer inspiraiton faktiskt gratis.

 

Kom hit och låt dig inspireras eller varför inte ha ert nästa kreatörsmöte här.

More Print skapade trycksaker till Stockholm Horse Week

Vi var mäkta stolta när vi fick äran att producera allt material till Stockholm Horse Week’s spektakulära hästshow Longines Global Champion Tour Stockholm 2019. Under några dagar samlades både tvåbenta och fyrbenta världsstjärnor på anrika Stockholm Stadion. I år var det dags igen mellan den 18–20 juni – och även dags för oss att göra en repris. Precis som förra gången gick vi mot mål i full galopp rustade till tänderna med lyhördhet, flexibilitet och massor av erfarenhet. Tack för förtroendet Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week.

Enkel roll-up-logik: så väljer du rätt tryck!

Det är inte alls svårt, utan väldigt enkelt. När det kommer till roll-ups gäller det att tänka till lite grann. Den bästa prislappen kan i slutändan bli den dyraste eftersom den kanske inte håller så som det var tänkt och du kan inte byta budskap på den. Det kan helt enkelt bli dåligt för både plånbok och planeten. Hur ska man tänka istället? Det kan du läsa mer om här.

 

Snabb beställning av reklamtryck i rekordfart inför konståknings-VM

Vi är kända för att vara snabba och flexibla. Men när vi utsågs till tryckpartner för Svenska Konståkningsförbundet och Konståknings-VM 2021 visste vi inte att vi skulle sätta personligt rekord i snabbhet. På två veckor tryckte vi och monterade allt material. Hur gick det till?

Smart exponering på hockeyfest med nya villkor

Det var en riktig hockeyfest mellan den 11 och 14 februari. Då gick Beijer Hockey Games, som är en del av Euro Hockey Tour, av stapeln i Malmö Arena. Givetvis hade vi på More Print, hockeyälskare sedan barnsben, ett finger med i spelen. Som leverantör till all exponering var vi självklart på plats för att montera reklam och byta den mellan matcherna – och så klart kontrollera att den satt rätt och såg snygg ut under hela turneringen.

 Att ingenting är som vanligt har väl inte undgått någon. Stora idrottsevent kör utan publik. Sponsorer kan inte bjuda in gäster eller ha jippon runt eventet. Det gör att exponeringen blir allt viktigare som inkomstkälla för klubbarna. Hur kan man hitta nya ställen att exponera på? Vilka smarta lösningar finns för att skapa stämning och intryck trots tomma läktare?

– I vanliga fall är det inte så mycket reklam i utvisning- och spelarbåset för att inte störa publiken. Men utan publik är det inget problem. Därför satte vi upp extra stora reklamytor i år, dessutom i materialet tätvinyl för en bättre exponering. När det är folk på läktarna brukar det istället vara material som det går att se igenom för att inte ”täcka” sikten för publiken. Det här året valde även Svenska Spel att exponera hela skuggsidan för att visa upp sin nya grafiska identitet med en hel del peppande kommunikation till spelarna, säger Tom Lundgren, projektledare på More Print.

Vi hjälpte även Beijer, som är huvudsponsor, med exponering. Tidigare år har de haft olika roliga aktiveringar runt och under turneringen. I år fick de tänka om och skapade därför konceptet Beijer Studio, en webbaserad studio. Därifrån sände de exklusiv hockey-tv för sina kunder med den tidigare landslagsspelaren Fredrik Warg i spetsen.

– De ville ha hjälp att producera en enkel disk till deras sändning. Eftersom vi gillar att tänka smart och långsiktigt blev vår rekommendation ett flexibelt aluminiumsystem som de kunde fästa tygbilder på. Dessutom föreslog vi att de skulle använda sina egna skivor till disken. Resultatet blev en snygg disk med professionellt utseende som de kan plocka ner och använda i många andra sammanhang. Hållbarhet när den är som bäst, säger Tom, som ser tillbaka på ett lyckat jobb.

Cirkulär ekonomi – så går det till

Att tänka i cirklar är framtiden. Vi behöver skifta till cirkulär ekonomi för att minska vårt miljöavtryck. Det handlar om att ge saker en andra chans och kanske evigt liv. Återbruk och återvinning är kärnan i en cirkulär ekonomi där avfall förvandlas till resurser. Självklart är vi på More print nyfikna på hur vi kan hjälpa våra kunder att bli mer hållbara beställare. Därför har skrivit en artikel och ringat in tre områden som guidar dig på vägen.

Arena- och isreklam till Konståknings-VM i Globen

Balanskonstnärer, luftakrobater och ismagiker. I mars kommer de hit. Då är det dags för Konståknings-VM i Sverige och hela världens konståkningselit samlas i Globen. Vi har fått äran att vara rådgivande partner och ta hand om hela produktionen av evenemangets material.

Det är långt ifrån första gången vi levererar till ett stort idrottsevenemang. Det har blivit lite av vår specialitet. Vår långa erfarenhet av stora produktioner var helt klart en fördel när Konståkningsförbundet valde oss som partner.

– Under åren har vi till exempel jobbat med NHL premiären i Europa och den spektakulära internationella hästtävlingen Longines Global Champions Tour. Vi vet vad som krävs för att ro i land så här stora projekt. Konståkningsförbundet såg ett stort värde i att vi har kunskap om Globen som arena. Jag tror även att vår breda materialkunskap och förmåga att komma med kreativa lösningar spelade en stor roll i val av oss som partner. Vi tar på oss en rådgivande roll när vi arbetar i projekt, något våra kunder uppskattar, säger Per Karlsson försäljningsansvarig på More Print.

Det här världsmästerskapet i konståkning liknar inget tidigare VM. I år visar konståkarna upp sina hopp och piruetter utan publik. Därför behöver man tänka till lite extra för att skapa en VM-känsla trots att det är ett annorlunda världsmästerskap.

Vi på More Print gör oss redo för att påbörja produktionen som startas upp runt vecka sex och pågår ända fram till några dagar innan evenemanget går av stapeln den 22-28 mars. Precis som vanligt kommer vi göra allt vi kan för att leverera på toppnivå. Allt annat är otänkbart för oss.

 

Tryck på trä – ett jobb det surras om!

Det är inte så många tryckerier som trycker på trä. Det hade Folkets Hus och Parker upptäckt när de ringde runt i jakten på en leverantör för deras senaste vandringsutställning. Men så hittade de oss, vi trycker gärna på trä.
Deras utställning heter ”Det vilda surret omkring oss” och handlar om våra livsviktiga miljöarbetare: bina. Just därför ville de att materialet skulle vara i trä eftersom det signalerar både miljö och är hållbart. Edvard Koinberg som jobbar på Folkets Hus och Parker berättar:

– När jag hörde av mig till More Print hade jag redan haft en annan leverantör på jobbet. Jag hade med andra ord redan betalat en gång. De förstod min situation och vi hade en bra diskussion om saken och kunde mötas vid ett pris som kändes okej för oss båda. Det var väldigt skönt.

Folkets Hus och Parker beställde stora (1200×1200) tavlor på björkplywood, gatupratare och spelbrickor. Utställningen drar igång i oktober och visas på Folkets Hus runt om i Sverige. Blir den populär är utställningen ute under flera år och kan visas på uppåt 20 ställen runt om i landet. Det känns bra att få vara en del av ett kunskapsspridande arbete om våra surrigaste små gynnare.

 

Utställnings illustrationer: Carolina Jonsson
Foto: Anders Wasser

Isreklam i högsta divisionen för hockeyklubb

Det är en ära att få ha långvariga relationer, ett kvitto på att det vi gör håller hög klass och uppskattas. Några vi har haft en långvarig relation till är den anrika hockeyklubben från 1962, Narvik IK. Vi har följt dem på resa upp till högsta liganivå.

Vårt samarbete startade för fem år sedan. Men istället för att vi slår oss för bröstet och berättar varför de väljer oss som leverantör för isreklam är det bättre att Narvik IK själva får berätta. Cecilie Markussen, daglig ledare som har full koll på hela klubbens verksamhet, säger så här:

– Det känns tryggt och skönt med More Print. Vi ställer höga krav på isreklamen. Deras reklam håller länge och ser snygg ut match efter match. Något som givetvis alltid är viktigt men extra viktigt nu när vi ligger i högsta ligan och syns mer.

Vi levererar all isreklam till Narvik IK:s hemmaarena, Nordkraft Arena. Kvalitet, smidighet och professionalism är ingredienser för ett långt och lyckat samarbete. Sedan skadar det inte att vi dessutom älskar och förstår hockeyns värld. För en gång i tiden startade vårt familjeföretag som just reklamleverantör till hockeyklubbar. Och med stolthet fortsätter vi att leverera i högsta divisionen.

Det här är ett sponsrat inlägg

Att ragga sponsorer till föreningen hamnar inte högst upp på listan av populära saker att göra. Men eftersom sponsringsintäkterna är viktiga för många arenor är det bara att bita i det sura äpplet. Och vi garanterar att det blir mindre surt om du läser våra 6 enkla tips om hur du ökar dina chanser att ro i land nya sponsringsavtal. Varsågod! 

Is-snack med Tom. Hur du får iskall reklam riktigt het!

Det är skillnad på isreklam och isreklam. Det är viktigt att lyfta på blicken och ta in helheten och inte stirra sig blind på enstaka saker såsom till exempel prislappen. Kvalitet lönar sig alltid i slutändan.

Detta och mycket mer skulle vår isreklam-expert Tom, som blev inbjuden av Svenska Ishockeyförbundet, prata om på Arenachefsseminariet. Men det blev inställt på grund av covid-19. Vad gör man då? Skriver en artikel om innehållet så klart, så att fler får möjligheten att göra sin isreklam riktigt het.

More Print tillverkade visir under corona – säker i en osäker värld

Snabba ryck och ändrade förutsättningar är något den här våren har bjudit på. Inom loppet av en vecka ställde vi om hela vår trycksaksproduktion och började tillverka visir.

Sedan i våras har vi levererat 650 000 visir till hjältarna inom vården. Vi är tacksamma att få vara med och bidra med både viktigt sjukhusmateriel och arbete till 50 personer som förlorat sina jobb inom restaurangbranschen. Att gynna den svenska ekonomin i en av de största kriserna i modern tid känns både viktigt och meningsfullt. Ingen vet hur framtiden ser ut eller vad som händer härnäst. Men vi vet att vi fortsätter att leverera säkra, funktionella och bekväma visir så länge det behövs.

Vi har visir, godkända av Arbetsmiljöverket, för omgående leverans. Kontakta oss för att få veta mer.

Unika grytunderlägg med tryckt budskap

Men at Work är en svensk designstudio som utmärkt sig för innovativ produktdesign och nyskapande konstprojekt. Företaget grundades år 1991och har sedan dess prisats för sina banbrytande designkoncept. Mest förknippat är Men at Work med sina grytunderlägg City Trivet, designade av Dick Lundgren, grundare till Men at Work. I City Trivet-konceptet har han utforskat möjligheten att inom strikta grafiska ramar gestalta olika platsers namn. Grytunderläggen är smakfullt framtagna i pulverlackerat stål och bär namnet på antingen en svensk eller en internationell stad. Det populära City Trivet-motivet pryder inte enbart grytunderlägg utan finns även på brickor, kuddfodral, accessoarer och posters. Det tidlöst, enkla och moderna motivet gör det till en designklassiker.

Vi på More Print är både glada och stolta över att ha jobbat med Men at work under flera år.

Nu utökar vi samarbetet genom att erbjuda våra kunder möjligheten att ta fram unika grytunderlägg med valfritt budskap. Kanske vill ni ha ett företag- eller projektnamn? Eller varför inte som present till era kunder? Du väljer själv vad du vill säga och deras snygga layout och design sätter guldkant på budskapet.
För att förhöja känslan ännu mer kan du paketera underlägget med ett tryckt emballage. Dessutom kan du komplettera affischer med samma budskap och samma design. Vad vill ni säga med ett snyggt underlägg?

 

Vi ger bort 20 LOVE-kit

Nu så här i kärlekstider är vi extra kärleksfulla och ger bort LOVE-underlägg med tillhörande affischer till de 20 första kunderna som lägger en beställning under veckan.
Let love rule!

 

Monter med tryck på MC-Mässan i Stockholm

Det är alltid kul att få jobba med proffsen på mässbyrån Parad. När de är i farten blir det alltid en mässlösning med det där lilla extra. Smarta och snygga lösningar är deras bästa gren. Parad fick i uppdrag av Ducati att skapa en monter för att presentera årets produktnyheter under MC-Mässan 2020. Resultatet blev en färgstark och spännande monterlösning på 340 m2. I montern visades motorcyklarna upp och ramades in av stora inspirerande livsstilsbilder för att väcka passionen hos Ducatis målgrupp inför våren som kommer. ”Montern blev en succé, och var välbesökt, dessutom gjordes många affärer på plats” berättar Anders på Parad.
Vi på More Print är glada och stolta över att få ha ett finger med i spelet genom att producera materialet.

 

Tryckeri i Stockholm – 30 års erfarenhet av arenareklam

Idag, mer än 30 år sedan starten, är More Print ett modernt tryckeri i Stockholm med många strängar på sin trycklyra. Vår företagsresa tog dock sin början som leverantör av trycksaker till landets idrottsevenemang. Event- och arenareklam är fortfarande en av våra huvudsakliga specialiteter.

Läsa mer om vår 30-åriga historia inom arena reklam.

Arena- & isreklam till NHL Global Series i Europa

Vilken tur att vi är mästare på snabbhet. Det var nämligen något vi verkligen fick användning av när vi producerade och monterade all arena- & isreklam till NHL Global Series i Europa.

På kortast möjliga tid, med högsta möjliga kvalitet, lyckades vi blixtsnabbt få upp och ner reklamen i fyra städer runt om i Europa. Som de inbitna hockeyfantastser vi är var det här verkligen ett drömuppdrag för oss. Och eftersom vi gillar stora utmaningar och att lyckas göra det omöjliga möjligt njöt vi hela vägen in i mål.

Mässystem 5.0 – Reklam för mässor och event

Att lyfta mässexponeringar till nya nivåer är något vi brinner för. Därför känns det extra kul att vi har blivit rekommenderad partner till beMatrix som är ett flexibelt system för mässor och event.

Det vi gillar med beMatrix är att det är ett avancerat system som är jätteenkelt att använda.

Tryckta eller digitala skyltar – Behöver vi välja?

Kampen mellan det analoga och digitala är en diskussion som aldrig vilar. Många företag frågar sig vilken väg man ska gå, tryckta eller digitala skyltar? Men frågan är om frågeställningen ens är relevant? Måste vi verkligen välja antingen eller? 

Arenareklam för 2019 NHL Global Series™ – Sverige

8 – 9 Nov – Ericsson Globe

Grattis alla hängivna NHL-fans! NHL kommer till Europa och gör två matcher i Globen. Och vi är med på plats både som hängivna hockeyfans men också som leverantör till all arenareklamen för matcherna. För oss som hockeyfantaster känns det extra stort att de har valt ut oss som partner för deras arena och isreklam under hela deras Europa-turné.
Vi ses på Globen!

Isreklam för hockeyallsvenskan

Våra hjärtan slår lite extra för hockey. Nu när hockeyallsvenskan drar igång har vi ett finger med i spelet. Nej, du kommer inte att se oss med hockeyrör på. Däremot ser du vår isreklam på alla arenor. Nytt för i år är att de kör med en central sponsor i mittcirkeln. Och det är vi som gör den. Så om du är hockeyfantast håll ett extra öga på mittcirkeln på isen.
Eftersom vårt mål är att vara en av Sveriges största leverantörer av isreklam är det här ett delmål värt att fira, tycker vi. 

Live Nation väljer More Print för deras arenareklam

Det är ingen hemlighet att vi på More Print gillar stora arenauppdrag. Därför överdriver vi inte när vi säger att vi är megastolta över att Live Nation valde oss som leverantör för deras arenareklam till 2019 NHL Global Series™. Det blir tredje året i rad och åttonde gången totalt som NHL åker till Europa.

Vi har tidigare, tillsammans med Live Nation, gjort all arena-branding till NHL:s Stockholmsmatcher, men till Europa matcherna var det ett annat tryckeri som fick uppdraget. Men de var inte nöjda med resultatet. Vad gör man då? Ringer oss, så klart. Det var i alla fall vad Live Nation gjorde, vilket vi är väldigt glada för. Tom som håller i projektet ser fram emot detta prestigefyllda uppdrag.
– Jag ser framemot att göra något så här stort. Vi kommer att jobba utanför landets gränser vilket så klart är utmanande. För att få ihop allt krävs bra kommunikation, noggrannhet och örnkoll. More Print håller i kommunikationen med alla arenor NHL Global Series™ spelar på. Vi levererar reklamen till arenorna och sköter monteringen på plats. För oss på More Print känns det som ett steg i rätt riktning och lite som att komma hem. Vårt familjeföretag började nämligen som leverantörer av arenareklam till olika idrottsevent. Det känns kul att vara tillbaka i den världen.

 

Ska ni ställa ut på mässa i höst? Nu delar vi med oss av tips inför mässan!

Goda råd är inte dyra. De är gratis.
Vår filosofi är att man aldrig kan få för mycket av smarta råd och bra tips. Och vi älskar att dela med oss av vår kunskap.
För ju fler som kan mer, desto bättre för alla. Så vad väntar du på, tipsen väntar på dig!

 

Tryck på trä – spelbrickor med budskap

När vår kund White arkitekter ville ta fram kommunikationsmaterial kring hur man tar tillvara på stadsgrönska och ekosystemtjänster i planering och byggande blev det tryck på trä. Med vår hjälp tog de fram spelbrickor i trä med tryckta budskap och illustrationer. Spelbrickorna har bland annat fungerat som diskussionsunderlag under Järvaveckan och under arkitekturfestivalen som gick av stapeln i slutet augusti. Läs om fördelarna med tryck på trä här!

 

Ohana – en utställning för säker vattenförsörjning för Gästrike vatten

Ohana Stockholm är en kommunikationsbyrå med fokus på förändring. Dom arbetar med företag som vill inspirera till ett hållbara beteende för att utveckla ett samhälle för en bättre framtid.

När Ohana tog fram Gästrike vattens utställning för säkrare vatten försörjning hjälpte vi dem med att trycka deras budskap på bland annat plywoodskivor. Ett material som signalerar miljömedvetenhet och som dessutom är snyggt att trycka på.

 

Ett material, tusen användningsområden. Ny folieguide i kunskapsskolan!

 

Folie är en tusenkonstnär. Få material kan användas till så mycket. Men hur gör man för att veta vilken folie som passar till vad? Du börjar med att läsa på, och det gör du här.

Ett uppdrag i full galopp – reklamtryck för idrottsarena

Nu kan ni läsa om när Longines Global Champions kom till Stockholm Stadion i mitten av juni och vi fick det ärofyllda uppdraget att klä in hela arenan. Drygt två veckor hade i på oss. Räkna med att det blev ett jobb i full galopp!

Trycka på trä – det här ska du tänka på!

Trä är inte ett dugg träaktigt. Tvärtom. Det är ett riktigt mångfacetterat material som du kan göra alla möjliga saker med.

Oavsett om du trycker på björkplywood, ask, OSB-skiva med tjocklek på 0.4, 0.8, 1,8 mm eller kanske 40 mm så är trä ett fantastiskt material med stor potential som du kan använda på många kreativa sätt. Genom att till exempel trycka vykort, spelbrickor, askar, byråer, väggar, tavlor på trä – ger det en fantastisk känsla!

Nedan kan du läsa om fördelarna med tryck på trä!

 

Vilket hästjobb!

Vi har haft några bråda dagar med att klä in hela Stockholms Stadion inför den internationella hästshowen Longines Global Champions. Och nu är det klart. Vi överdriver inte när vi säger att det var ett riktigt hästjobb, ett jättekul sådant. Under loppet av några dagar har vi producerat och monterat allt material. Du kan räkna med att det blev en hel del klättrande, spikande och skruvande men nu är allt på plats och tävlingarna kan börja!

Tryckeri i världsklass för stora event på Stockholm Stadion

Vi vet att det inte är klädsamt att skryta. Fast vad ska man göra när man nästan spricker av stolthet. Vi på More Print har nämligen fått det ärofyllda uppdraget att klä in Stockholm Stadion inför hästshowen Longines Global Champions Tour Stockholm & Stockholm Horse Week.

Att just vi blev utvalda för det ärofyllda jobbet, bortsett från att vi såklart är ovanligt serviceminded, snabba och duktiga, beror på att vi har lång erfarenhet av stora event på Stadion sedan tidigare, t ex Finnkampen, DN Galan och Djurgården Fotboll.
Drygt två veckor är vad vi har på oss för produktion och efterbearbetning av en uppskattad volym på 2200 kvm med 60 timmar bara i trycktid. Därför gäller det att sätta av i full galopp redan från start. Vi kommer att producera skyltar, bågar, vepor, arenaskyltar, flaggor och mycket mer. Hur gör vi för att hinna? Det kan Tom Lundgren CCO/projektledare hos oss svara på:

– Vi kan tacka vår stora maskinpark för att vi hinner. Dessutom är vi flexibla av oss och hittar alltid tid för att alla jobb ska få plats. När det handlar om projekt i den här storleksordningen är det oerhört skönt med erfarenheten av liknande uppdrag i ryggen. Det gör att vi känner oss säkra och trygga att ro i land det hela, säger Tom.

Så om du ska till hästshowen som går av stapeln den 13-16 juni lär vi träffas – om inte öga mot öga så i alla fall som skyltar, vepor, bågar och massor av annat.

 

Tävla om biljetter till Longines Global Champions Tour Stockholm

Vi klär inte enbart in hela Stockholm Stadion till Longines Global Champions Tour. Vi ordnar också en tävling så att du kan se världens bästa hoppryttare live. Inte illa, eller hur! Allt du behöver göra är att anmäla dig till vårt nyhetsbrev lite längre ner på sidan och svara på tävlingsfrågan.

Gör dig redo för här kommer den enkla frågan. Lycka till!

– Hur många produktionstimmar tog det att trycka allt material till LGCT?

Skicka rätt svar till info@moreprint.se och skriv ”LGCT” i ämnesraden. Glöm inte att anmäla dig till nyhetsbrevet också för att öka dina chanser att vinna!

 

Fotograf & Källa:  Alex Ljungdahl/Stockholm stad

Hur får jag min flagga att hålla längre? Ny flagguide i kunskapsskolan!

Nu grottar vi ner oss i ämnet flaggor. I den nya flagguiden reder vi ut följande: Screentryck eller digitaltryck? Hur länge håller en flagga? Vad är en windtracker? Hur tar jag hand om min flagga? Vilken flaggstorlek bör jag välja?

God läsning!

Officiell Tre Kronor-leverantör av marknadens bästa isreklam

Har du någonsin varit på hockey och funderat på hur isreklamen egentligen hamnar under isen? Hur kan den fortfarande se så orörd ut trots otaliga matcher och träningar på ytan? Du är inte ensam, isreklam fascinerar. Men det är inte frågan om magi utan resultatet av en smart tryckprodukt.

Som officiell Tre Kronor-leverantör av marknadens bästa isreklam så vet vi vad vi talar om. Den isreklam som vi förgyller landets isrinkar med har vi tagit fram och förfinat till perfektion under många år.

Så fungerar och läggs isreklam

Hemligheten ligger i det specialmaterial som vi gör vår isreklam av. Ett miljövänligt material som absorberar stora mängder vatten, som sedan fryser och blir en del av isen. Egenskaperna innebär att vi kan bibehålla en bra yttemperatur vilket är en nyckelfaktor för att få en slitstark och långvarig isreklam som ger ett bra intryck. Lägg till en tryckteknik som ger den absolut bästa färgåtergivningen av motiv och budskap så har du isreklam från More Print!

Vill du veta mer detaljerat hur nedläggningen av isreklam går till? Klicka här för en utförligare steg för steg-instruktion. Inga specialredskap krävs, allt du behöver är ett antal arbetsvilliga personer, en tunna varmvatten, några duschskrapor, 1-2 vattenkannor och en vanlig vattenslang.

Se Tre kronor live – kamma hem biljetter till Carlson Hockey Games 2019!

Precis som vid många andra stora turneringar med Tre kronor-deltagande så står vi för sarg- och isreklam även under Carlson Hockey Games 2019. Turneringen, som för övrigt spelas i Tjeckien, inleds med ett klassiskt stormöte mellan Sverige och Ryssland i Ericsson Globe i Stockholm den 1 maj. Nedsläpp sker kl 15.00.

More Print har lagt beslag på ett antal biljetter och vi tänkte tävla ut rubbet! Allt du behöver göra för att kamma hem ett par åtråvärda plåtar är att ange din mejladress lite längre ner på den här sidan och svara på en tävlingsfråga om isreklam.

Tävlingsfråga:

– Hur många millimeter under isen bör ny isreklam placeras vid nedläggning?

Psst! Ledtrådar till svaret kan hittas i instruktionen som länkas till högre upp i texten.

Skicka rätt svar till info@moreprint.se och skriv “Carlson Hockey Games” i ämnesraden. För att ha chansen att vinna krävs det alltså att du både svarar rätt på tävlingsfrågan och anger din mejladress som godkänner framtida nyhetsbrevsutskick från More Print.

Stort lycka till, vi ses i Globen!

Vinnarna meddelas via mejl.

Läs mer om isreklam från More Print.

Plexiskyltar, badges & broschyrer med tryck till Söderhavet

Den prisbelönta varumärkes- och designbyrån Söderhavet fick i uppdrag av Energimyndigheten att visualisera A Challenge from Sweden, ett initiativ som syftar till att stötta företag mot en tillväxtekonomi utan koldioxidutsläpp. Vi på More Print tryckte plexiskyltar, badges samt programblad på frostat transparent papper.

”Ramverket för identiteten till A Challenge from Sweden, har sitt ursprung i Sveriges egen varumärkesidentitet, som togs fram för några år sedan. Utifrån den har vi sedan skapat ett unikt uttryck som driver projektets syfte, berättar Lisa Larsson, projektledare och varumärkesstrateg.

Vidare säger Lisa att samarbetet med oss på More Print gick supersmidigt och att hon ser fram emot framtida projekt.

Personlig butiksinredning till Vemund Due hos La Boutique Eyewear

Konstnärligt skyltmaterial i glasögonbutik

När La Boutique, en av Sveriges ledande agenter och återförsäljare av exklusiva solglasögon öppnade upp sin nya butik och showroom i Gamla stan, ville man skapa en personlig butiksinredning. En idé som funnits länge var att samarbeta med konstnären och designern Vemund Due, uppmärksammad för sina stora expressiva porträtt i akryl. Från konstnärens senaste kollektion, Visage fanns mer eller mindre abstrakta alster som han valde att modifiera, för att sedan tryckas på träpaneler, i fin harmoni med resten av butiksinredningen.

”Eftersom jag kände till More Print sedan tidigare visste jag att de kan trycka på många olika material; från papper och tyg till plexi, trä och andra strukturerade material. Dessutom är det inte galet dyrt heller, säger Vemund”

En annan sak som Vemund säger att han uppskattar är att vi på More Print tog hand om kontakten med brädgården. Förutom att det på så sätt gick att få större format än i vanlig handel, fraktades allt direkt till oss på tryckeriet.

Stålbucklan 2019

Svenska Ishockeyförbundet

Med stor glädje avslutade vi sportmånaden med turneringen Stålbucklan, som för övrigt spelades för sista gången. Inför nästa säsong blir TV-pucken både för tjejer och killar. En fantastiskt rolig nyhet som tar turneringen in i framtiden!

Stilren skylt i plexi till Scanias utställning i Södertälje

I samarbete med MT Dekor har vi tagit fram några av de delar som syns i Scanias utställning i Marcus Wallenberghallen i Södertälje.
The International Truck of the Year award är ett pris som sedan 1977 årligen delas ut till en lastbilsmodell. Scania har flera modeller som mottagit utmärkelsen och för att visa vilka modeller togs det fram en stilren skylt i plexi.
I utställningen presenterar Scania sin 350 hk V8 1969, vilken blev hyllad som Europas starkaste dieselmotor för lastbilar.  I år firar Scania V8 50år, dieselmotorn som gjorde Scania till King of the Road. Vi fick i uppdrag av MT Dekor att ta fram en tidslinje på golvet framför respektive motor. Tidslinjen trycktes på folie och laminerades för högsta hållbarhet.

Leverantör av reklamytor för Beijer Hockey Games – 2019

Årets turnering går av stapeln under 5 dagar i februari månad. På Hovet i Stockholm kommer Tre Kronor möta Tjeckien, Finland och Ryssland. Som partner och sponsor till Svenska ishockeyförbundet är det precis som förra året vi som står som leverantör av alla reklamytor på matchrinken.

Tryckta reklamytor till event i ishall och arena

Svenska Curlingförbundet

Sverige och Jönköping arrangerade den tredje deltävlingen i nystartade Curling World Cup 30 januari – 3 februari 2019. På uppdrag av Svenska Curlingförbundet fick vi förtroendet att leverera de tryckta reklamytorna. Entré Portal, Scoreboards, Bumpers, Reklamskyltar och Dekorband var delar av brandingen kring eventet som fick mycket beröm och uppskattning.

Sweden Hockey Games blir Beijer Hockey Games – vinn biljetter och signerad matchtröja!

Sweden Hockey Games är en svensk klassiker sedan 1991. I och med inträdet av den nya huvudsponsorn, Beijer Byggmaterial, bär årets turnering namnet Beijer Hockey Games. Precis som förra året står More Print som leverantör av alla reklamytor i matchrinken på Hovet. Som officiell partner till Svenska Ishockeyförbundet och Tre Kronor har vi nu möjligheten att tävla ut en signerad matchtröja och ett stort antal biljetter till hockeyfesten!

– Vi ser fram emot årets hemmaturnering som vi i år genomför med vår partner Beijer Byggmaterial som också är namnsponsor till turneringen som heter Beijer Hockey Games. Årets turnering spelas i februari och är en viktig avstämning inför vårens VM-turnering och en möjlighet för många av våra mest skickliga och lovande spelare att visa upp sig och mäta sig på hög internationell nivå. Beijer Hockey Games är också en viktig mötesplats för svensk ishockey och alla som är med och skapar Sveriges mest engagerande idrott, säger Olof Östblom, Svenska Ishockeyförbundets tävlingschef samt landslagschef för Tre Kronor och Damkronorna i ett pressmeddelande angående namnbytet.

Beijer Hockey Games spelas 7-10 februari på Hovet i Stockholm. Sugen på att uppleva hockeyfesten på plats? I egenskap av leverantör och stolt officiell partner till Svenska Ishockeyförbundet och Tre Kronor tävlar More Print nu ut ett stort antal biljetter till turneringen.

Ett stort antal vinnare kommer kamma hem 2 biljetter vardera till någon av Tre Kronors matcher. En lycklig vinnare kommer även tilldelas en signerad Tre Kronor-matchtröja med More Print-tryck!

Så, hur är jag med och tävlar? Det enda du behöver göra är att ange din mejladress lite längre ner på den här sidan och svara på en tävlingsfråga så har du chansen att vinna två biljetter.

Tävlingsfråga:

Årets Beijer Hockey Games spelas på anrika Hovet i Stockholm. Vilket år invigdes egentligen arenan som tidigare gick under namnet Johanneshovs isstadion?

Skicka rätt svar till info@moreprint.se och skriv “Beijer Hockey Games” i ämnesraden. För att ha chansen att vinna krävs det alltså att du både svarar rätt på tävlingsfrågan och anger din mejladress som godkänner framtida nyhetsbrevsutskick från More Print.  

Lycka till, vi ses på matcherna!

Vinnarna meddelas via mejl.

More Print Hockey Games

I upptakten till Beijer Hockey Games så har vi även haft vår egen turnering i bordshockey. Sväng förbi och utmana oss i en match!

 

Spelschema – Beijer Hockey Games 2019:

Torsdagen den 7 februari 2019

Ryssland-Finland, spelas i Ryssland

19.00 Tjeckien-Sverige, Hovet, Stockholm

Lördagen den 9 februari 2019

12.00 Finland-Tjeckien, Hovet, Stockholm

15.30 Sverige-Ryssland, Hovet, Stockholm

Söndagen den 10 februari 2019

12.00 Ryssland-Tjeckien, Hovet, Stockholm

15.30 Sverige-Finland, Hovet, Stockholm

Läs mer om isreklam från More Print.

Utmana oss i vår egen bordshockeyturnering – More Print Hockey Games

More Print Hockey Games

Sväng förbi vårt huvudkontor och utmana oss i bordshockey så kan du vinna biljetter till nästa Tre Kronor match i Sverige!

Som officiell partner till Svenska Ishockey förbundet och Tre Kronor stod More Print som leverantör av alla reklamytor på matchrinken under Beijer Hockey Games. Vi producerar inte enbart  sarg- och isreklam. I upptakten till Beijer Hockey Games så har vi även haft vår egen turnering i bordshockey. Sväng förbi och utmana oss i en match!

 

 

Trälåda med tryck – en minnesvärd present

När ATG skulle tacka av deras varumärkes chef, Nils Ekmark som under många år arbetat på ATG bestämde man sig för att ta fram ett memory där brickorna innehöll urklipp från olika typer av grafiskt material som han varit med och skapat under sina år på företaget. 

Vi tog fram en trälåda där vi tryckte på locket och där brickorna kunde förvaras. Själva spelbrickorna gjordes i 2mm forex och fodrades dubbelsidigt med vinyl folie för att få bästa bildkvalitet.

Material och design för pressutskick

När det var dags för Absolut Company att göra ett pressutskick i England inför deras release av den färdigblandade drinken Espresso Martini blev det dags för oss att återigen hjälpa dem. Vi hade tidigare hjälpt dem med att ta fram hårdpappslådor för Kahlúa som de blev nöjda med. Den här gången var de ute efter något liknande. Sagt och gjort. Vi tog fram kartongen och mallade upp så att deras produkter presenterades på ett snyggt och smakfullt sätt. Skål!

Kartong eller förpackning med specialgjord design

En personlig kartong eller förpackning med specialgjord design gör gåvan exklusiv och lyxig. Hos More Print kan du designa egna kartonger för speciella arrangemang.

Idag utgör inte enbart själva produkten behållningen vid ett köp eller en gåva. I synnerhet företag som Apple höjer hela tiden ribban för vad “the perfect unboxing experience” innebär. Hur produkten är inslagen och steg för steg packas upp är en lika viktig del av konsument- och varumärkesupplevelsen.

Designa egna kartonger för speciella tillfällen

Exklusiva events, kampanjer, giveaways, prisutdelningar, rekvisita vid filminspelningar eller displaylösningar i mässmontern – exempel på några sammanhang där personligt designade förpackningar och displayprodukter kan användas. Små eller stora upplagor, vi på More Print erbjuder ett stort antal kartongmodeller och storlekar som vi sätter en unik prägel på utifrån era önskemål. Självklart i linje med varumärkets grafiska profil och övriga produktion.

Välj kartong efter syfte

Hur vill du helst få din egendesignade kartong levererad? Vill du spara utrymme på kontoret genom att beställa kartonger som ni viker själva? Eller föredrar ni färdigmonterade kartonger med fina lock? Kräver tillfället presentkartonger för flaskor med flaskhållare i wellpapp? Inga problem, oavsett hur ni vill designa era egna kartonger så kan vi möta era behov.

Enklare lösningar eller exklusiva tillval

More Print kan ta fram både enklare kartonglösningar och exklusivare upplagor. Söker ni det senare så kan olika tillval och efterbearbetningar göras som ger en lyxigare slutprodukt. Designa egna kartonger med laminering, foliering, håltagning, inlägg, magnetlås, handtag mm!

Om ni är ute efter snygga displayprodukter kan dessa anpassas för t.ex. tidningsställ, broschyrställ, bordsdisplayer, kuber, golvdisplayer, pallsvep och mässmöbler i form av stolar och bord.

Unika skokartonger för Solestory och Daniel Adams Ray

Solestory kallar sig själva “sneakerologists”. Allt Solestory gör kretsar kring att sälja marknadens bästa och snyggaste sneakers. Gärna genom att berätta en inspirerande historia på vägen. Solestory sponsrar för närvarande 12 professionella basketspelare.

Istället för att skicka ut sina par i traditionella skokartonger så ville man göra ett avtryck. Med hjälp av More Print skapades unika skokartonger i variabeltryck med varje spelares namn tryckt på kartongen. Snygga kartonger som är värda att sparas och sprids av spelarna i sociala medier.

Det är inte enbart framstående basketspelare som älskar Solestory. Den folkkära artisten Daniel Adams Ray tävlar ut sina specialgjorda turnésneakers från märket i samband med att han är programledare för årets upplaga av Musikhjälpen. Även dessa snyggt paketerade i en skräddarsydd kartong från More Print.

Designa egen kartong? Kontakta oss och berätta din idé!

Tryck till monter – Parad – SKYDD-mässan 2018

Till Nordens stora säkerhetsmässa, SKYDD, fick vi ännu en gång möjligheten att få samarbeta med den proffsiga och designsäkra mässbyrån Parad. Till fyra montrar signerade Parad levererade vi tryck samt en rad andra produkter som skapade känsla och uttryck.

I Nokas monter fick vi vara med och skapa en tunnelbanemiljö. Det gjorde vi genom tunnelbaneräls i PVC-matta, tunnelbaneskylt i frigolit med forex front och de klassiska tunnelbaneväggarna i kapa.

Teletec Connect:s inbrottslarm, kameraövervakning, brandlarm och passerkontroller visades upp på kapaväggar som vi levererade. Att jobba på höjden är i ögonfallande.

Med RCO:s nyckelfria och elektroniska lösningar behöver du aldrig mer leta efter, eller tappa bort din nyckel. Under Skydd-mässan fanns de på plats i en minimalistisk monter där vi stod bakom den stora ljuslådan på 3 x 1,6 meter, logga i frigolit, takvepa och pleximaterial.

Heras Group har sedan 1952 erbjudit heltäckande områdessyddslösningar. Deras takvepa under SKYDD-mässan gjorde vi på More print.

Posters för Men at Work

Du har säkert redan sett de storsäljande grytunderläggen i din lokala inredningsbutik. Nu har vi på More Print fått förtroendet att trycka nästa produkt hos designstudion Men at Work.

Men at Work är en svensk distributör av inredningsdesign som grundades år 1991. Sedan dess har man gång på gång prisats för sina banbrytande designkoncept. Mest förknippat är Men at Work med sina grytunderlägg City Trivet, designade av Dick Lundgren. Dessa är smakfullt framtagna i pulverlackerat stål och bär namnet på antingen en svensk eller en internationell stad.

Men at Work posters

Det populära City Trivet-motivet pryder numera även brickor, kuddfodral och accessoarer. Det tidlösa motivet passar i de flesta inredningssammanhang – så även på din vardagsrumsvägg.
Nu släpper Men At Work högkvalitativa posters med din favoritstad på. Enkelt, cleant och fräscht för moderna hem. More Print har tilldelats uppdraget att trycka upp nästa kapitel i denna inredningsserie. Självklart tryckta på ett material med lång hållbarhet.

Affischer & posters från More Print

Affischer och posters är en reklamklassiker som aldrig blir omoderna. More Print trycker posters i alla dess storlekar, former och upplagor. Oavsett efterfrågad kvalité kan vår mångsidiga och moderna maskinpark hantera allt från enkla kampanjposters till exklusiva konstreproduktioner.

Osäker? Vi guidar er rätt bland materialtyper och tryckmetoder för posters.


Posters av matt obestruket papper – tryck i en mängd texturer och färger
Tryck på matt obestruket papper görs med antingen så kallat UV- eller Offset-tryck. Dessa trycktekniker har i sin tur varierande egenskaper för olika typer av bruk.
Eftersom obestruket papper effektivt absorberar bläck så kan exempelvis inte samma levande färger uppnås som när man trycker på en beskruktet papper. Men används istället UV så får man nästan en lika bra färgåtergivning som på silkpapper. Detta tack vare att bläcket härdar innan papperet hinner absorberar det. Med UV-teknik så får man med andra ord posters där trycket befinner sig mer på ytan än vid Offset.

Posters av silkpapper – till nästa stora kampanj
Hög tid att ta fram nytt kampanjmaterial? Då är högbestruket papper med en slät och elegant silkfinish ett utmärkt väl vid både små som stora upplagor. Silkpapper är ett oerhört mångsidigt material som absorberar bläck på ett bra sätt. Själva ordet silk syftar på en yta mellan blankt och matt.

Posters av Photomatt papper – för en lyxig och matt finish
Detta bestrukna papper har en matt yta som fungerar utmärkt för konstreproduktioner och färgstarka illustrationer. Trycktekniken är vattenbaserad och ytan är mindre reflekterande än på blankt papper. Materialet bevarar färgernas lyster under lång tid.

Posters av Photosilk papper – för fotografier och illustrationer
Photosilk är också ett mattare tryckmaterial som absorberar bläck bra och lämpar sig för tryck av fotografier och illustrationer. Silk innebär att ytan ligger mellan blankt och matt. Photosilk har dock en mattare ton än andra silkpapper på marknaden.

More Print levererade produkter för exponering till festival

Att det blir snyggt när mässbyrån Parad är i farten är ingen överraskning. De skapar mässlösningar i toppklass och har rönt stora framgångar med sina exponeringar på flera mässtävlingar.

När det var dags för öl- och whiskyfestivalen stod Parad bakom många av de snygga mässmontrarna. Vi på More Print var med och levererade flera produkter för de olika exponeringarna.

Till Licor 43:s stilrena monter levererade vi ljuslådor.

Till Juras naturromantiska mässexponering tog vi fram alltifrån vepor, bildramar, kapaväggar till foliedekor.

För Galatea´s exponering med lite robust uttryck stod vi bakom alla 3D-loggor i frigolit och kapaväggar.

För Balvenie´s räkning tog vi fram foliedekor och 3D-dekor

Kartonger för pressutskick till Pretto PR

Den kreativa kommunikationsbyrån Pretto PR kontaktade oss för att få hjälp med att ta fram en kartong till deras kund Under statement inför oktober månad och rosa bandet.

Hur väljer jag rätt trycksak för rätt sammanhang?

Dags att skrida till verket och realisera någon av era printidéer? Då har ni kommit rätt! En trycksak kan dock innebära många saker och inneha olika egenskaper. Hur ska trycksaken användas och i vilken miljö? Vi på More Print reder ut hur sammanhanget styr vilken trycksak som är lämplig.

Utomhusmiljöer – välj material utifrån väder och vind  

En snygg trycksak kan verkligen höja intrycket av en husfasad. Var samtidigt noga med att tänka till en extra gång när du väljer material till dina utomhusskyltar. Väder, klimat och solljus är helt avgörande faktorer när man ska producera trycksaker för utomhusbruk. Material som plast, PVC och aluminum är bra val om du vill att din printprodukt ska överleva i längden. Beroende på hur länge din trycksak ska sitta uppe så är vissa material att föredra före andra.

Solens strålar påverkar trycksaken negativt. Exempelvis kan plast gulna och bli sprött i daglig kontakt med UV-ljus, medan plexiglas kan börja spricka och krackelera. Just UV-strålning är ett återkommande problem eftersom det även bryter ner färgerna på trycksaken. Därför bör man i vissa fall överväga ett UV-skyddande laminat.

Är det blåsigt där trycksaken är uppsatt? Välj ett material som släpper igenom vinden, exempelvis mesh eller flaggtyg.

Event och mässa – använd matta material

Närmar sig årets stora mässa eller event? Måste montern vara i toppskick under flera dagar i sträck? På event och mässor blir kraftigt ljus en faktor att rätta sig efter. Därför rekommenderar vi material som inte skapar reflektion. Använd istället en matt folie och matta skivor som t.ex. forex och kapa för att minska reflektioner.

Folie på väggarna är ett populärt alternativ men har baksidor. Dekaler och trycksaker i folie har nämligen en tendens att lossna från målade väggar. Eftersom montrar ofta byggs under stor tidspress är det fördelaktigt att veta att exempelvis folielogotyper kan vara svåra att få att fästa på nymålade väggar.

Glöm inte att event och mässor ställer höga krav på säkerheten – välj alltid brandklassade material.

Inredning och konferens – skapa en enhetlig känsla

Ingen vill vistas i stela och hårda konferensmiljöer. Här är det viktigt att man inreder med trycksaker som passar in i miljön och ger en enhetlig känsla. Välj material som förmedlar ett hemtrevligt intryck och undvik material som forex, banderollväv och PVC.

Butik – välj trycksaker som är lättmonterade

Vill ni höja butiksmiljön med attraktiva trycksaker? Även när det gäller exponering av trycksaker i butiker finns det fallgropar att undvika. Till och börja med sticker gärna kostnader för frakt och montering iväg. Därför är det kostnadseffektivt att använda lätta och utrymmessparande material som butikspersonalen själva kan montera. Affischpapper, kapaskivor och bildramsdukar är alla material med låg vikt.

Att lägga pengar på ett engångsinköp för bildramar som tar liten plats är att rekommendera. Nya reklambudskap skickas enkelt ut och monteras i ramarna med ett prickfritt slutresultat!

Film-, TV- och teatermiljöer – blänkfria material

Specialgjorda trycksaker är vanliga inslag i film, TV och teater. Att konstruera ett studio- eller scensammanhang kan vara en utmaning med många aspekter att ta hänsyn till. Dels får inte miljöerna blänka och störa kamera eller publik. Här rekommenderas matta skivmaterial som kapa, re-board och stadur, som alla är tillräckligt styva material att bygga fristående väggar med.

Ljud är en annan avgörande faktor. Ljudnivån går att kontrollera genom att bruka textilier – t.ex. mattor, tygväggar och gardiner. Tänk även på att använda brandklassade material.

Byggmiljö – aluminium och vindtåliga banderoller

Trycksaker spelar en viktig roll som informationsytor på byggarbetsplatser. Val av material till trycksaker i byggmiljöer styrs framförallt av byggtiden. Blir projektet långvarigt så bör kvalitativa material som aluminium användas som tål slitage. Vid kortare projekt fungerar en vindtålig banderoll i mesh utmärkt som informationsyta.

Det kan även vara smart att förlita sig på portabla lösningar såsom gatupratare, mäklarskyltar eller beachflaggor för att undgå kravet för kommunalt tillstånd.

Arena – tackla fukten med tyvek och vinyl

Den stora utmaningen i arenor är fuktigheten. Det förekommer tyvärr att föreningar beställer trycksaker som inte klarar av hallens klimat. Genom att producera banderoller i tyvek och vinyl, som kan hantera fukt och väta, får trycksakerna en garanterat lång livstid.

Även yttre påverkan är ett problem. För att undvika att reklamskyltar går sönder när exempelvis bollar skjuts på dem används i första hand tåligt plastmaterial av PP-kanal eller PP-bubbel. Forex är p.g.a. sin sprödhet inte ett bra alternativ för ändamålet.

Isreklam för ishockeyrinkar är en av More Prints specialiteter. När vi gör isreklam använder vi inte material som påverkar isens kvalité negativt. Reklam av bland annat mesh är ofta svåra att applicera och inte anpassade för att vara nedfrysta. Detta gör att reklamen börjar vandra uppåt mot isytan och kan i värsta fall orsaka spelarskador.

Trycka upp högkvalitativa art prints för Joakim Hansen

Den mångsidiga konstnären Joakim Hansén kontaktade oss för att få hjälp med att trycka upp högkvalitativa art prints av hans original målningar inför en utställning i Danmark sommaren 2018.

Joakim har sedan 70 talet designat grafik för flera stora varumärken, alltifrån affischer och albumomslag till stora väggmålningar. Har du besökt Gröna Lund Tivoli så har du med största sannolikhet promenerat runt bland de fantastiska miljöerna som Joakim har skapat. Lustiga huset, Kärlekstunneln, Vilda musen, och de 11 byggnaderna kring Jetgatan är en del av hans alster för Tivolit.

Joakim har ställt ut sina verk över hela världen. Besök hans hemsida för att se kommande utställningar.

Lockar de internationella tryckeriernas prislappar? Tänk om och välj istället svenska tryckerier!

Att välja trycksaker till ett lågt pris från internationella leverantörer kan verka som ett lockande alternativ. Men det innebär samtidigt att du går miste om alla fördelar som finns med att beställa från svenska tryckerier.  

Ur ett internationellt perspektiv ligger svenska tryckerier i framkant på många områden – både när det gäller kvalité, kunskap, hållbart miljöarbete och arbetsförhållanden.

Värna om miljön

Få länder i världen har ett lika systematiskt miljöarbete som Sverige. Svenska tryckerier är inget undantag. Varje del av tillverkningsprocessen följer en hållbar modell och allt miljöfarligt avfall omhändertas och återvinns på ett korrekt sätt.

Naturligtvis blir även miljöavtrycket för utsläpp vid transporter av trycksaker mindre eftersom transportsträckorna är kortare. Det känns ju onekligen bättre i hjärtat att undvika miljöfarliga transporter som inte sällan passerat flera världsdelar innan den når sin svenska slutaddress.

Goda arbetsförhållanden

Ett lite högre pris garanterar även att arbetsförhållandena för personalen på svenska tryckerier uppfyller alla krav. Här får alltid utbildad arbetskraft skälig lön för sitt arbete i en god arbetsmiljö. En arbetskraft som kan fortsätta utöva sin kompetens tack vare att ni investerar i lokala alternativ som stärker den svenska ekonomin.

Svårt att göra korrigeringar i efterhand  

Vi på More Print har som svenskt tryckeri räddat många reklamkampanjer genom åren där kunden erhållit bristfälliga leveranser av tryckerier utanför svenska gränser. Ibland kan det vara svårt, på grund av de längre leveranstiderna, att hinna göra korrigeringar i efterhand. Eventuella orosmoln som miss i kommunikationen, långa frakttider och höga leveranskostnader är aspekter som man slipper med ett svenskt tryckeri.

Prova kvalitén före beställning

I ett sådant läge vill man kunna kommunicera ansikte mot ansikte för att undvika olyckliga missförstånd och misslyckade projekt. Språkförbristningar ska verkligen inte underskattas när man ska lägga detaljerade beställningar på enskilda trycksaker.  

Du hittar både bra och dåliga tryckerier i hela världen. Med ett lokalt tryckeri kan du på förhand komma och titta och känna på kvalitén, provtrycka exemplar och välja rätt material för rätt användningsområde.

Slutsats? Välj närproducerat tryck! Med More Print som ert svenska tryckeri garanteras ni högt kunnande, hög kvalité, tydlig kommunikation, snabba leveranser och låga transportkostnader. Vi ger tryck åt dina idéer.

Varför bör jag välja svenska tryckerier?

  • Hållbar process med lägre miljöavtryck  
  • Möjlighet att utföra ändringar nära inpå kampanjstart
  • Bättre kommunikation och inga språkförbistringar
  • Lägre fraktkostnader
  • Snabbare leveranser

Tre Kronor-partner och leverantör av ny målgård till Sveriges hockeyrinkar

Sommaren har anlänt och Tre Kronors VM-guld är i hamn. Det markerar väl ändå slutet på ishockeysäsongen? På More Print blickar vi redan framåt mot säsongen 2018/2019! En säsong som kommer bjuda på en del regeländringar inom internationell ishockey.

Som officiell Tre Kronor-partner är vi självklart extra stolta över att Tre Kronor nyligen lyckades försvara sin världsmästartitel. Efter att ha levererat arenareklam under Sweden Hockey Games på Hovet och i Scaniarinken och då på nära håll kunnat studera Tre Kronor precis före VM, så visste vi att potentialen fanns. Stort grattis till våra svenska guldhjältar!

Uppdatering av målgård inför säsongen 2018/2019

Under mitten av maj meddelade Svenska Ishockeyförbundet att nuvarande utformning av målgården i landets hockeyrinkar ska förändras. Färgmässigt kommer den vara sig lik, däremot uppdateras måtten på målgården. Den nya målgårdens bredd minskas från 254 cm och 360 cm till 253 cm. Medan längden på målgården utökas till 183 cm. Vilket innebär att man nu går samma väg som Internationella Ishockeyförbundet (IIHF), NHL och World Cup.

More Print producerar färdigpaketerade målgårdar som gör att beställaren sparar både tid och kraft. Personalen kan utan problem applicera och underhålla målgården. 

Upptäck arenareklam från More Print

Ovan presenteras ett urval av de reklamytor som More Print levererar. Inom detta produktsegment ingår isreklam, som vi vågar påstå är marknadens bästa. Varför? Eftersom vår isreklam är tillverkad i ett specialmaterial som effektivt absorberar vatten undviks problemet att reklamen eventuellt påverkar iskvalitén negativt.

Bäst på färg och material

Vidare gör More Prints tryckteknik och val av material att man alltid får bästa möjliga färgåtergivning på sin isreklam och därmed slipper dassiga färger och otydliga budskap. Även när det gäller levnadstid och implementering är den vida överlägsen konkurrerande produkter. Personalen på den aktuella anläggningen kan med lätthet, utan avancerade verktyg, hantera isreklamen själva. Resultatet blir alltid snyggt och proffsig utfört!

Fyra snabba – varför välja isreklam från More Print:

  • Isreklamen är lätt att frysa ner
  • Miljövänliga färger och material
  • Extremt hållbar – går att använda under flera säsonger
  • Kan vikas ihop vid behov – billigare fraktkostnader och lätt att förvara

Leverantör av alla reklamytor på Hovet

Sweden Hockey Games 2018

Som partner till Svenska Ishockeyförbundet och Tre kronor stod vi som leverantör av alla reklamytor på matchrinkarna på Hovet och i Scaniarinken under Sweden Hockey Games. Helgen den 26 – 29 April bjöd på hockey i absoluta världsklass!

Is- och arenareklam till VM i synkroniserad konståkning 2018

VM i synkroniserad konståkning 2018

Arenareklam och isreklam är något av vår specialitet. Därför var det kanske inte så konstigt att Svenska Konståkningsförbundet kontaktade oss för att ta fram reklam till deras event.

Vi printade sargreklam och monterade den på sargen. Dessutom tillverkade vi isreklamen i isen och folierade sparklisten från gul till blå, eftersom den måste vara blå på konståkning. Vi löste det hela med hårdhäftande vinyl. Tack vare våra erfarna och duktiga montörer blev det ett väldigt bra resultat trots att sparklisten var ojämn från slag, puckar och skridskoblad.

Tapeter & stora tavlor till mässbyrån Parad

Parad

Parad är en mässbyrå med stort designfokus. Deras kreativa och funktionella monterlösningar är uppskattade, så pass att de går och vinner priser i monterdesign.

När Parad tog fram Scandics mässmonster så hjälpte vi dem att ta fram tapeter och stora tavlor. Tavlorna trycktes med bild motiv, både enkelt och dubbelsidigt på 10 mm Stadur. Det är en tålig och stabil lättviksskiva som är populär hos våra mässbyråer.

Närheten till oss och våra snabba leveranser är något de värdesätter i vårt samarbete.

Mässinredning till LM Inredning – Nordbygg Aircoil

LM Inredning

LM Inredning är mässbyggare och har jobbat med oss på More Print i över 20 år. Något som vi vet att LM Inredning uppskattar är smidigheten att jobba med en leverantör som gör det mesta inhouse. Istället för att ha sex olika leverantörer till en mässa så har de endast en. Är det något som inte görs mellan våra väggar och tak så löser vi det inom vårt stora nätverk av samarbetspartners.

Vi ser det som självklart att stötta och hjälpa våra kunder så att de kan hålla vad de lovar gentemot sina kunder. Ibland får mässbyggare problem på halsen för att designen och idén för montern inte går att genomföra. Det hände LM Inredning. De skulle montera en stor kub från taket till en kund. Det visade sig att kuben på tre gånger tre meter inte gick att bygga på ett säkert sätt. Då kontaktade Andreas Johansson på LM Inredning Tom hos oss på More Print, som den kreativa idéspruta han är var han inte sen att komma med en lösning. Det tog cirka 15 minuter. Hans förslag var att skapa en aluminium-konstruktion med tyg. På så vis kunde LM Inrednings kund få en snygg och säker produkt från taket. Och LM Inredning kunde leverera i tid.

LM Inredning väljer More Print som tryckleverantör till mässa

LM Inredning

LM Inredning är mässbyggare och har jobbat med oss på More Print i över 20 år. Något som vi vet att LM Inredning uppskattar är smidigheten att jobba med en leverantör som gör det mesta inhouse. Istället för att ha sex olika leverantörer till en mässa så har de endast en. Är det något som inte görs mellan våra väggar och tak så löser vi det inom vårt stora nätverk av samarbetspartners.

 

Gör som LM Inredning! Köp mässmaterial från en & samma leverantör

LM Inredning

LM Inredning är mässbyggare och har jobbat med oss på More Print i över 20 år. Något som vi vet att LM Inredning uppskattar är smidigheten att jobba med en leverantör som gör det mesta inhouse. Istället för att ha sex olika leverantörer till en mässa så har de endast en. Är det något som inte görs mellan våra väggar och tak så löser vi det inom vårt stora nätverk av samarbetspartners.

 

LM Inredning – Nordbygg Bauhaus

LM Inredning

LM Inredning är mässbyggare och har jobbat med oss på More Print i över 20 år. Något som vi vet att LM Inredning uppskattar är smidigheten att jobba med en leverantör som gör det mesta inhouse. Istället för att ha sex olika leverantörer till en mässa så har de endast en. Är det något som inte görs mellan våra väggar och tak så löser vi det inom vårt stora nätverk av samarbetspartners.

Unik installation tillsammans med Jureskog

Jureskogs

Hamburgerprofilen Johan Jureskog kontaktade konstnären Anthony Hook Skaff för att skapa ett större konstverk. Anthony kände på en gång att han ville jobba med foto och spray. Genom rekommendationer kom han i kontakt med oss på More Print. Tillsammans bollade vi olika möjligheter för att ge liv åt fotot.

Anthony hade en tydlig idé och känsla för hur han ville ha det. Genom vårt tekniska kunnande och våra moderna maskiner kunde han skapa en unik installation som Jureskog blev riktigt nöjd med. Och som han fått massor av positiv respons för.

Isreklam åt Champions Hockey League 2017/2018

CHL

Vi vågar påstå att vi erbjuder marknadens bästa isreklam. Men så har vi också jobbat med isreklam under många år och förfinat vår produkt.

När CHL startade säsongen 2014/2015 kontaktade Infronts Sports & Media oss med rekomendation från de svenska SHL klubbarna. Vi har sedan dess levererat isreklam åt Champions Hockey League. Tack vare goda färgåtergivningen och möjligheten att återvända reklamen har vi varit ett självklart val för CHL. Vi kan även stolt meddela att vi kommer fortsätta leverera isreklam till CHL säsongen 2018/2019.