Ett hästjobb för en lyckad hästshow!

 

I maj blev vi kontaktade av Goldie Lind, marknadsansvarig för Longines Global Champions Tour. En spektakulär hästtävling med världens ryttarelit på hästryggarna. De letade efter en aktör med erfarenhet av stora evenemang på Stockholm Stadion. Genom rekommendationer fick de vårt namn. Och vi fick förtroendet att tillsammans med deras samarbetsparter S&E Stockholm Horse Week AB producera allt material och klä in den anrika arenan. Ett riktigt hästjobb, som vi lyckades ro i land på bara några veckor.

 

 

– Vi hade högt ställda krav på en elegant leverans med hög finish vilket vi kände att More Print kunde leverera med deras stora hantverkskunnande gällande produktion, uppsättning och avancerad montering, säger Ebrahim Bojang, projektledare på S&E Stockholm Horse Week AB

 

 

Inte mer än några veckor hade vi på oss att producera allt material och få det på plats. Att det blev några rejält svettiga veckor är ingen överdrift. Tom höll i trådarna hos oss och såg till att rätt saker gjordes i rätt ordning. Hans paroll är att ha bra planering och samtidigt räkna med att planeringen kommer gå åt skogen på direkten.

– Det här var premiär för Longines Global Champions Tour i Stockholm. Det första året är alltid värst eftersom det är saker man inte känner till som dyker upp längst vägen. Då gäller det att ha bra struktur och vara noggrann samtidigt som man är lyhörd och visar förståelse för beställarens verklighet och förutsättningar, berättar Tom.

 

 

En av de oförutsägbara saker som till exempel hände längst vägen var att dagen innan den stora Grand Prix-tävlingen valde man att göra om hela prisceremonin. Det blev riktigt svettigt att få fram en helt ny prispall. Från ändring, leverans och uppsättning tog det ett dygn. Ebrahim är både glad och imponerad att det gick att lösa på så kort tid.

– More Print var väldigt snabbfotade och kunde lösa hela kedjan. Och det var faktiskt den bästa prisceremonin som de har haft. Longines Global Champions Tour tyckte att delar av materialet i Stockholm var så bra att de tog med sig det vidare på sin turné.

 

 

Vi på More Print är stolta och glada över att vår kund blev nöjd och att resultatet blev så bra. Hur det kan bli ännu bättre är något som Tom redan nu går och funderar på inför nästa stora evenemang som äger rum.

 

Tre lärdomar från Tom

  • Noggrann planering och struktur – med vetskap om att planeringen kommer att spricka
  • Flexibilitet och förståelse – var lyhörd och försök göra det där lilla extra hela tiden
  • Räkna med barnsjukdomar om det är första gången ett event går av stapeln – ta fram kreativiteten och lösningsförmågan för den kommer behövas!

Tre lärdomar från Ebrahim

  • Jobba med proffs och gå inte bara på pris
  • Jobba med lösningsorienterade människor – 50 % kommer garanterat att ändras på vägen
  • Värdesätt kompetens

Är du ute efter arenareklam? Här kan du läsa mer hur vi kan hjälpa er kring exponeringen av reklam vid ert idrottsevent.

Mer kunskap

Rätt material till rätt lösning för rätt användningsområde. Med vår kunskap blir det rätt.

Mer koll

Vi gör det mesta inhouse. Vår breda produktion ger oss koll. Hela vägen från a till ö.

Mer passion

Vi är uppväxta i branschen. Inte konstigt att vi anstränger oss lite extra och löser det omöjliga.